טרנדים באופנה לאורך השנים

טרנדים באופנה לאורך השנים

מהמאה ה- 17 ועד ימינו

אופנה היא צורת ביטוי, דרכו של האדם או החברה להתבטא. ישנן אופנות אשר מתחלפות במהירות וישנן אופנות יציבות באופן יחסי.
האופנה אשר באה לידי ביטוי בצורתו החיצונית של האדם- בבגדים שהוא לובש, באיפור, באביזרים וכו' שואבת את השראתה מצורת החשיבה האנושית, מוסכמות ונורמות חברתיות, חיפושים עצמיים ועוד. בדיוק בשל כך ובשל הצורך להתחדש ניתן לראות שונות בין סגנונות הלבוש של המאה הקודמת ובין סגנונות הלבוש של השנים האחרונות.

סקירת האופנות המשתנות לאורך ציר הזמן, מהמאה ה-17 ועד ימינו:

המאה ה-17

במהלך המאה ה-17 חלו שינויים מהירים בתחום האופנה. בשנת 1650 כללה האופנה קו מותן גבוה לגברים ולנשים, היה שימוש רב בתחרה וצללית רחבה ומשוחררת, הגברים לבשו מכנסי בריצ'ס, מקל הליכה, כובע ומגפיים.
בשנת 1670 נוספת לכובעו של הגבר נוצה, קו המותן מתארך עבור הגברים והנשים, מכנסי הגברים הופכים לקצרים ורחבים, הנשים לובשות חולצות עם שרוולים רחבים, חצאיות עם עיטורי זהב, חצאית עליונה אשר מתרוממת לצדדים ומסכות וציורים של פפיונים נכנסים לאופנה.

במאה ה-18

התאפיינה האופנה בלבוש תחתון מגושם ובעל שכבות. המטרה הייתה להוסיף נפח והשמלות הכבידו על הנשים ולא אפשרו תנועה חופשית וקלילה.

במאה ה- 19

היה תפקיד הלבוש להפריד בין מעמדות ולהיות סמל למעמד הכלכלי והחברתי של האדם. למשל: לבישת סינר לאשה היה סממן למעמד נמוך. לאחר שהמעמד הגבוה מתעשר, מתחילות הנשים להתעסק בביגוד ולובשות בגדים נוקשים, כבדים ומכבידים אשר מונעים מהן לעבוד.
לעומת זאת, נשים מהמעמד הנמוך- מעמד הפועלים נזקקו לבגדים נוחים יותר. הנשים אשר עבדו בכפרים לבשו מכנסיים, אך בעיר לא היה מקובל שנשים יסתובבו עם מכנסיים.
השמלות של

המאה ה-20

היו קצרות והדגישו את הגוף הנשי. כמו כן, היו הצבעים נועזים. למרות שהבגדים היו צמודים, נשאר הסגנון צנוע באופן יחסי- הברכיים הוסתרו מתחת למכנסי שלושת רבעי או מתחת לחצאיות והלבוש היה מחויט. ניתן לומר כי קוקו שאנל הובילה טרנד אופנה ייחודי אשר גרם לשינויים מרחיקי לכת. שאנל תרמה רבות לתנועה הפמיניסטית- השליכה את המחוך החונק לצידי הדרך וייצרה בגדים פשוטים וקלילים עבור נשים.
כיום, במאה ה-21 מתבססת מרבית האופנה על ייצור בגדים המוני. מעצבי האופנה אשר מייצרים ביגוד להמונים מאמצים את מגמות האופנה שהוכתבו על ידי המעצבים הפופולאריים ביותר. כיום, פונים גם מעצבי העילית לתחום הייצור ההמוני במטרה להרחיב את קהל היעד שלהם.
תחום עיצוב האופנה הפך למבוקש ביותר וכיום ניתן לרכוש השכלה במגוון בתי ספר לאומנות. בתי הספר הללו נמצאים בארץ ובכל רחבי העולם.

המאה ה-21: אידיאל היופי ועידן הפוטושופ

בימינו, במאה ה- 21, מעוררת תעשיית האופנה ביקורת רבה- הביקורת מתמקדת באידיאל הרזון הקיצוני. תחילת העידן החלה עם הדוגמניות הדקות טוויגי (נולדה בשנת 1949) וקייט מוס (נולדה בשנת 1974).
הגורמים הבאים: השימוש בתוכנות פוטושופ, החפצת האשה, הופעת נשים רזות באופן קיצוני במדיות השונות- בפרסומות הטלוויזיה, בשלטי החוצות, בסרטונים ויראליים, בקולנוע, המידות הפופולאריות אשר נמכרות בחנויות וכו' משפיעים באופן קשה על האוכלוסייה – הם משפיעים על הדימוי העצמי, גורמים לחוסר ביטחון עצמי אשר מוביל לעלייה בכמות הניתוחים הפלסטיים וגורמים לעלייה בכמות הנערות הסובלות מאנורקסיה.

לסיכום:

עולם האופנה משתנה במהירות- הטרנדים מתחלפים, האופנות מתחדשות ושואבות את השראתן מגורמים שונים, הפקות האופנה המרהיבות אינן פוסקות ללכת קדימה ואף ניתן לראות כי מודל היופי משתנה מעת לעת. הדבר גורם לצרכנים להימצא במרדף מתמיד על מנת להישאר מעודכנים בנוגע לכל השנויים החלים בשוק.

מעוניינת בלימודי אופנה?

מעוניינת בלימודי תפירה?

תגובות

2017-08-20T08:21:33+03:00
Call Now Button