כל אחד יכול להיות סטייליסט

כל אחד יכול להיות סטייליסט

הרצון להיות תמיד באופנה, להיות שונה ואף להקדים את הטרנדים ולצור סגנון אישי, הוביל רבים אל לימודי סטיילינג. המקצוע הפך להיות נחשק ביותר והוא קורץ לאנשים רבים.
ישנן מגוון סיבות למשיכה אחר התחום- מדובר על עבודה יצירתית ודינאמית בה ניתן להרוויח בצורה יפה, להתפרסם ומעבר לזאת אנשים רבים נמשכים לאופנה ובגדים- מדובר על תחום שאינו מפסיק להתפתח וניתן ללמוד את המקצוע במכללות ובתי ספר שונים.

פתאום קם אדם בבוקר ומחליט כי הוא סטייליסט?

למרות שכמות הנרשמים ללימודי סטיילינג גדולה ביותר, סבורים סטייליסטים רבים כי לא כל אחד יכול ללמוד כיצד להיות סטייליסט וכי אדם אשר עוסק בתחום צריך להיות בעל כישרון, עין טובה, יצירתיות וחשיבה מקורית. לפי דעתם לא ניתן לרכוש את היכולת, וכדי להצליח בתחום התחרותי יש צורך בסגנון אישי ויכולת מולדת. ולמרות זאת, סבורים רבים כי בהחלט יש מה ללמוד וכי הלימודים עשויים להועיל ביותר, להעשיר את המידע ואף להקל על תהליך הלמידה. כמובן שישנם לא מעט מעצבים אשר הצליחו ללמוד ללא לימודים פורמאליים.
כדי להצליח בתור סטייליסט יש צורך לא רק בכישרון, רצון והצלחה בלימודים, יש צורך בניסיון – כלומר עבודה בתעשייה ולמידה של קודים התנהגותיים ופוליטיקות פנימיות.
נוסף על הכישרון והיכולות צריך הסטייליסט להיות אדם תרבותי ומעין חוקר, שכן רק דרך המחקר ניתן להגיע לרמה של אומנות.

סוגי הסטיילינג הקיימים

כיום ניתן לצפות בכמה סוגי סטיילינג- סטייל אלגנטי, סטייל נועז, סטייל נוח ומשוחרר, סטייל נערי, סטייל שמרני, סטייל בוהמי, סטייל מוזנח ועוד. לכל סטייל יש אמירה וניתן ללמוד על כל אדם לפי הסטייל שבחר לעצמו.
סטייל לבוש אלגנטי מעיד כי האדם אוהב ניקיון וסדר. כמו כן, ניתן ללמוד מהמראה כי יש לאדם ביטחון עצמי. במידה והמראה קיצוני, ייתכן כי מדובר על אדם כפייתי או אדם שיש לו הרבה מה לומר.
סטייל לבוש נועז עשוי להצביע על צורך להיות במרכז העניינים. באמצעות הלבוש הנועז מנסה האדם להימצא במרכז, הוא מודע למיניות שלו ומשתמש בה כדי שאנשים יחשבו שהוא מיוחד ומושך. לפעמים מדובר על אדם ילדותי.
סטייל לבוש נוח ומשוחרר עשוי להגיע עם צורך להסתיר נקודות חולשה. כמו כן, מראה הלבוש על פתיחות וטוב לב ולפעמים ייחודיות, חוזק ועצמאות.
סטייל לבוש נערי עשוי להעיד על צורך בהגנה, תלותיות, ניסיון לצור אשליה של קלילות או לחילופין, עשוי להצביע על כך שהאדם לוקח את החיים בקלות.
סטייל לבוש שמרני (במצבים בהם לא מדובר על נשים דתיות) עשוי להעיד על חוסר ביטחון, ביישנות, ערכים מקובעים או פחד מקרבה וניסיון שלא להשתלב בסביבה.
סטייל לבוש בוהמי עשוי להעיד על חשיבה שונה ומקורית. אנשים מסוג זה עשויים להיות נועזים, עצמאיים ובעלי אישיות כובשת.
סטייל לבוש מוזנח עשוי להצביע על חוסר אכפתיות ואף ייאוש. לפעמים מדובר על צעירים אשר החליטו שהם לא מעוניינים להשקיע בבגדים ושיש דברים חשובים יותר.
לסיכום – כאשר אתם מתלבשים, נסו לחשוב מה אתם מעוניינים לשדר לסביבה וכיצד אתם רוצים שאנשים יראו אתכם- האם אתם מעוניינים להיתפס כאנשים מקוריים ושונים? האם בכלל לא אכפת לכם מה חושבים, האם אתם מעוניינים למשוך תשומת לב, האם אתם מעוניינים לשדר עצמאות או מעוניינים לצור ריחוק ולא להשתלב בסביבה וכו'. לאחר מכן, גשו אל הארון או אל הקניון ובחרו את הביגוד אשר עונה על הצרכים שלכם. כמובן שאם התחום מושך אתכם תוכלו להירשם ללימודים או לחילופין, תוכלו להיעזר בסטייליסט מקצועי.

תגובות

2017-08-20T08:26:18+03:00
Call Now Button