תהליך עיצוב בגד

תהליך עיצוב בגד

עיצוב אופנה הוא עולם שלם ומרתק המעניק חופש מלא לדמיון ומאפשר יצירה של כל מה שאי פעם חלמתם עליו. תהליך הייצור של בגד במסגרת לימודי עיצוב אופנה הינו בין התהליכים המרגשים, המעוררים, המרתקים והמעשירים ביותר שקיימים. עם השנים, הולך התהליך ומשתכלל הודות למגוון האפשרויות המתווספות עם הזמן ולמיומנויות הנרכשות. לימודי עיצוב אופנה פותחים למעצב העתידי את הדלת לחיים עשירים מדי יום, המעניקים למעצב השראה בלתי נגמרת, חופש יצירתי וכלים לעיצוב של החלומות הפרועים ביותר שלכם.

על תהליך העיצוב בין אנשי המקצוע לסטודנט

תחילה, במסגרת לימודי עיצוב אופנה, הבגד אותו תעצבו ילווה על ידי אנשי המקצוע המיומנים והמנוסים ביותר בתחום הישראלי וחלקם אף מחו"ל. הסתייעות במורים הינה אלמנט חשוב אשר ישפיע על עתידכם המקצועי מאחר והמורה הוא זה אשר יעביר לכם את רזי המקצוע, הוא זה אשר יגלה לכם כיצד מתנהלים העסקים מאחורי הבמה, מה הם האלמנטים החשובים בעיצוב הבגד ואיך הכל בעצם מתחבר. חיבור זה מתחיל בקורס תפירה איכותי.

נכון, המורה הוא בין האלמנטים החשובים ביותר בהבנת עיצוב ותכנון הבגד אבל בלי הדמיון והכישרון שלכם – זה פשוט לא ילך. לפיכך, על מנת לעצב את דגם החלומות שלכם תצטרכו לנבור מעט פנימה בחזון שלכם, בדמיון שלכם וביצירתיות, ולגלות את העולם החדש שממתין לכם מעבר לפינה.

שלבי תכנון הבגד

שלב ראשון – הסקיצה

השלב הראשון לאחר החזון שראיתם, המצייר בראשכם את דגם החלומות שלכם, הוא הסקיצה. סקיצה היא למעשה איור ראשוני ביותר המבטא תמונה כללית של הדגם אותו תרצו לעצב. הסקיצה צריכה מטרתה היא הענקת התוויה כללית לעיצוב הבגד. בשלב זו תוכלו לשחק בדף, לשנות את הקווים הכלליים של האיור, לבחון אפשרויות שונות, להעלות את קו המותן או להוריד אותו ולהתאים לו את המידות שראיתם בעיני רוחכם. אחרי שקיבלתם את הדמות שביקשתם, ובדקתם את הפרופורציות, תוכלו להמשיך לשלב הבא. חשוב לבצע את התיקונים המקסימליים בשלבים הראשונים, על מנת להימנע מעבודה כפולה ומביצוע תיקונים מהפכניים בסוף העבודה.

שלב שני – בחירת סוג הבד

בשלב השני, יש צורך לבחור את הבד או הבדים בו/בהם תשתמשו. אם אתם לוקחים חלק בלימודי עיצוב אופנה תוכלו להיעזר במרצים שלכם וליהנות מהנחייה אישית לגבי הבדים המתאימים ביותר לדגם שעיצבתם. כל בד הינו בעל תכונות מסוימות ובשל כך, לבדים שונים מתאימים ייעודים שונים. היעזרו במנחים ובמורים שלכם על מנת לבחור את הבד האידיאלי לבגד החלומות שאתם מעצבים.

שלב שלישי – תפירה

תפירה היא השלב השלישי לעיצוב הבגד. אם אתם כבר אחרי קורס תפירה, תוכלו להסתדר בשלב זה בעצמכם ולא תצטרכו הנחייה צמודה של מורה או מנחה מקצועי לתחום. לימודי עיצוב אופנה יעשירו אתכם ויעניקו לכם את הפתח לעולם בו אתם הקובעים את הטון. באמצעים המתאימים, תוכלו לגזור, למדוד, לעצב ולהתחיל לסלול את הדרך לבגד החלומות. קורס תפירה הינו בין הכלים המשמעותיים ביותר אשר יעניקו בידיכם את האפשרות להטמיע את הנוכחות הייחודית שלכם ואת חותמכם האישי בעולם האופנה.

שלב רביעי – מדידה ותיקונים אחרונים

לאחר תפירת הבגד, תוכלו להלביש את הבגד על הדוגמנית שלכם ולבחון כיצד והיכן ניתן לשפר את הבגד. הלבשת הדוגמנית תעניק לכם צעד נוסף בדרך לבגד החלומות אותו עיצבתם, ותוכלו לבחון כיצד החזון שראיתם בדמיונכם קורם עור וגידים. רצוי לבחון את הבגד מכל הכיוונים ולראות אם יש צורך בשינוי קווי הגזרה והתפירה בהתאם, לאחר המדידה ניתן להוסיף או להפחית אלמנטים כמו כפתורים, פאייטים, חרוזים, נצנצים, בדים נוספים ולמעשה כל מה שיהפוך את הבגד שלכם למושלם.

תוכלו להיעזר בחוות דעת של איש מקצוע מן התחום, מעצב או מורה בעל ניסיון. אם אתם לוקחים חלק בקורס לימודי עיצוב אופנה או בקרוס לימודי תפירה, אז אין ספק כי הדרך אותה אתם סוללים היא דרך המלך, ותוכלו ליהנות ממקסימום הכלים המקצועיים לניצול הכישרון הטבעי הטמון בכם. המפתח להצלחה הוא בידיים שלכם, כל שנדרש הוא הידע המקצועי אותו תרכשו צעד אחר צעד במדרשה לאופנה.

תגובות

2017-08-20T08:20:09+03:00
Call Now Button