לימודי עיצוב טקסטיל

לימודי עיצוב טקסטיל 2017-08-20T08:11:59+03:00

הנדסת טקסטיל – לימודי עיצוב טקסטיל במדרשה לאופנה

תחום עיצוב האופנה כולל בחובו תתי-תחומים הנעים מלימודי תפירה ועד שיווק של מוצר סופי. אחד מאותם היבטים מקצועיים הוא לימודי עיצוב טקסטיל.
הנדסת טקסטיל היא תחום המתמקד ביצירה של בדים למטרות שימושיות ודקורטיביות. בימינו ניתן להפיק בד מן החי (כמו עור), צומח (כמו כותנה) או מחומרים סינתטיים (כדוגמת פוליאסטר).
עיצוב טקסטיל הוא השלב בו מתוכנן המוצר כך שיענה על קריטריונים מסוימים כגון:

  • מראה אטרקטיבי ואופנתי
  • נוחות
  • מגע נעים
  • מחיר וכיו"ב

כלומר, על המוצר הסופי להיות- לא רק אסתטי אלא גם לענות על צורך מסוים בעבור הלקוח.

במובן מסוים ניתן לומר כי עיצוב טקסטיל משלב בין שני תחומים: אומנות והנדסה תעשייתית.

עיצוב טקסטיל הוא תחום המושפע מאופנות משתנות והוא כמובן תלוי היסטוריה ותרבות.
לפיכך, לימודי עיצוב טקסטיל לוקחים בחשבון גם את החברה והתרבות בהן הם מתקיימים וכמובן, מתחשבים באופנה הקיימת ופיתוח של אופנות עתידיות.

בשנים האחרונות, רבים ממעצבי האופנה המוכרים הופכים מודעים יותר ויותר להיבטים שיש לעיצוב על מודעות סביבתית וחברתית וישנה מגמה של המעטה בשימוש בעור ופרוות והרחבת העיצוב המקומי על חשבון הייבוא של מוצרים מחו"ל.

לימודי עיצוב טקסטיל במדרשה

המדרשה שמה לעצמה למטרה להעניק ידע וכלים לעשייה מקצועית ועכשווית בהתאם לזרמים העכשוויים וכמובן, גם במטרה להשפיע על מגמות אופנה עתידיות.
מעצבי-על כמו קוקו שאנל, התעניינו מאוד בתחום הטקסטיל וניסו ליצור חומרים חדשים או שילוב של חומרים קיימים על מנת לפתח מוצרים מתקדמים וטובים יותר.
מאחר ועיצוב טקסטיל הוא למעשה מפגש בין חומר וטכניקה, הוא משתנה תדיר ומנסה לשוב ולאתגר את השפה העיצובית ולקבוע לה גבולות חדשים. גם אנחנו ננסה ללמד את התחום במטרה לעורר מחשבה והשראה בקרב המעצבים וכמובן, המשתמשים.

הלימודים של התחום יסייעו לכם לבחור את הדרך שלכם באמצעות מגוון רחב של טכניקות, כלים ושיטות פעולה.

נושאי הלימוד:

  • טכניקות מסורתיות לצד טכניקות חדשות ומתקדמות של עיצוב טקסטיל.
  • עיצוב הבד וייחודו באמצעות צבע או הדפס הם חלק חשוב בלימודי אופנה.
  • הוספה של דימוי שיצרנו באמצעות רישום או בכל דרך אחרת, הם דרך נהדרת לייחד לא רק עיצוב מקורי שלנו אלא אפילו חולצה או תיק ישנים.
  • באופן מתקדם יותר, שינוי של טקסטורה או הוספה של סיבים או פריטים אחרים למוצר, גם הם נחשבים לחלק מתחום הלימודים וכך, ניתן לעשות שימוש בבדים ישנים או זולים וליצור מהם עיצוב זוהר ויוקרתי.
  • לימודים של טכניקות מסוג זה מיועדים לא רק למעצבים מתחילים אלא גם למי שמבקש ליצור לעצמו מלתחה חדשה וייחודית מתוך גרדרובה קיימת.
Call Now Button